Weed drankjes om een beetje stoned te worden, in plaats van alcohol.

Gepubliceerd op 6 februari 2024 om 08:09

Cannabis drankjes betekenen big business voor slijterijen in Amerika!

 

Vertaalt uit een artikel op marketwatchmag.com 21 augustus 2023.

 

De opkomende THC-drankcategorie wint terrein bij alcoholretailers in de Staten waar Cannabis legaal is.
Sinds de verkoop van THC-dranken op 1 juni legaal werd in wijn- en sterke drankwinkels in Minnesota, is de categorie gegroeid tot bijna 10% van de omzet bij Top 10 Liquors, die 13 locaties heeft (Minnetonka-winkel afgebeeld).

Drankjes met THC

'OMG IT'S THC'

Opvallende verpakkingen en varianten met een hoog octaangehalte van niet-alcoholische, op THC gebaseerde brouwsels zijn een game changer geworden voor retailers in Minnesota. Sinds het op 1 juni legaal werd voor slijterijen in Minnesota om THC-dranken te verkopen, zijn de verkopen explosief gestegen. “We naderen 10% van onze omzet uit THC-drankjes”, zegt Jon Halper, eigenaar van Top 10 Liquors, dat 13 winkels heeft in de Twin Cities en over ongeveer een maand nog een opening heeft. ‘Het gaat een eigen leven leiden. Dit is een geweldige categorie waar we allemaal aan willen groeien.”


THC-dranken worden voornamelijk lokaal geproduceerd en varianten zijn onder meer seltzers, gearomatiseerde thee, limonades, niet-alcoholische cocktails en wijnen. De THC-dosis in een enkel blikje varieert doorgaans van 2 mg tot 10 mg. Halper introduceerde aanvankelijk twee drinks met THC-dranken op zijn winkelvloeren. "Nu zijn we uitgebreid naar schappen van 12 tot 6 meter plus een koelkast", zegt hij. “Het is een heel klein percentage van onze vloerindeling, maar onze verkopen zijn geweldig geweest. We blijven ernaar streven om het productaanbod in onze winkels te vergroten, terwijl we daarin blijven slagen.”


De top 10 likeurwinkels hebben ongeveer 150 THC-drank-SKU's en verkopen deze met hulp van een wekelijkse e-mail aan ongeveer 100.000 klanten.

 

“Toen we deze categorie voor het eerst lanceerden, verliep de toeleveringsketen een beetje traag omdat we van de ene op de andere dag van 0 naar 160 km/u gingen”, zegt hij. “Nu is de supply chain echt solide.”
De drie best verkopende merken in de Top 10 Liquors zijn Cantrip ($21,96 voor een pakje van vier blikjes van 12 ounce), Happi ($12,96 voor een pakje van vier blikjes van 7,5 ounce) en Surly ($16,96 voor een pakje van vier blikjes van 12 ounce). ounce blikjes). “Vorige week was Surly Double Take THC het best verkopende product in het algemeen, een portie van 10 mg THC met twee porties ($ 19,96 voor een 12 ounce)”, zegt Halper. “We zien snel dat de twee porties van 10 mg THC naar de top van onze verkopen stijgen, en dat is wat we verwachten te zien.”
De verkoop van blikjes voor eenmalig gebruik versnelt ook in de Top 10. Het toonaangevende merk voor eenmalig gebruik is TBD Green Tea Lemonade ($ 7 voor een blikje van 12 ounce of twee blikjes voor $ 10). “We hebben hem vorige week geïntroduceerd en er meteen een ton van verkocht”, zegt Halper.

Voor een pakje van vier blikjes van 12 ounce), Blncd ($5 voor een blikje van 12 ounce) en Lupulin ($33 voor een blikje van 12 ounce).

De cannabisdranken spreken gezondheidsbewuste consumenten aan die op zoek zijn naar alternatieven voor alcohol.

Drankjes waar je stoned van wordt
THC Seltzer drank

Surdyk's in Minneapolis biedt 66 THC-drank-SKU's aan. “Ik besteed net zoveel tijd aan het praten met mensen van in de zeventig en tachtig als met mensen van in de twintig en dertig”, zegt Patrick Walsh, koper van THC-dranken. “Je kunt naar een barbecue gaan en mensen zien genieten van hun ambachtelijke brouwsels, naast mensen die genieten van THC-drankjes. Ik hoop dat het mensen bij elkaar blijft houden die anders misschien niet tegelijkertijd op dezelfde plek zouden zijn.”

Populaire merken bij Surdyk's zijn Trail Magic ($25 voor een pakje van vier blikjes van 16 ounce) en Modist Melt ($25 voor een pakje van vier blikjes van 16 ounce). Surdyk's begon vorige maand tijdens de zomeruitverkoop veel reclame te maken voor THC-drankjes. "Mijn thema was dranken met een lage dosis en een veel inhoud", zegt Walsh. “Het is heet in de zomer en de mensen brengen hier altijd tijd buiten door, dus je hebt de neiging om een grotere hoeveelheid koude vloeistof te drinken als je aan het drinken bent. Ik concentreerde me op selecties die aan die criteria voldeden: blikjes van 16 ounce met 3 mg tot 5 mg THC.
Twee hoofdgroepen van de THC-drankklanten van Surdyk zijn de THC dosiszoekers en gezondheidsbewusten. "Doseringszoekers kijken naar de dosering vanwege de prijs, en smaak is een secundaire beslissingsfactor", legt Walsh uit. “Gelukkig smaakt alles tegenwoordig best lekker. Andere mensen zijn op zoek naar lagere doseringen. Ze zijn misschien bewuster van hun gezondheid en zoeken naar alternatieven voor alcohol. Ik besteed veel tijd aan het informeren van klanten over alle verschillen en wat je kunt verwachten van een THC-drankje of een drankje waar ook CBD in zit.”

De verkoop van THC-dranken is goed en groeit bij Haskell's The Wine People, een keten met twaalf winkels in Minneapolis. “Ik krijg telefoontjes van bedrijven in Californië, Oregon, Illinois en overal ter wereld die proberen hun THC-drankjes hier te krijgen”, zegt Haskells president Ted Farrell. “We wilden ons concentreren op wat werkt, in plaats van plotseling 400 nieuwe items te hebben en er slechts 20 te verkopen. De meeste brouwers hier in de stad beseften dat ze heel snel een THC-seltzer konden maken.”
Het best verkopende merk bij Haskell's zijn Clr!ty ($22,49 voor een pakje van vier blikjes van 12 ounce).
Een bedreiging voor de verkoop van THC-dranken bij alcoholwinkels zal zijn wanneer volgend jaar cannabisapotheken (vergelijkbaar met een Nederlandse coffeeshop) in Minnesota worden geopend. "We volgen deze trend zo goed als we kunnen totdat de apotheken in Minnesota volgend jaar opengaan", zegt Farrell. “Misschien zien we een lichte daling in de verkoop van THC-dranken. We zullen het pas echt weten wanneer de apotheken opengaan. Het is een groot vraagteken.”
Hoe dan ook, het lijkt erop dat THC-dranken een veelbelovende toekomst op de lange termijn hebben in Minnesota. “De sterkste merken zullen overleven, en de ‘fly by night’-merken zullen afnemen”, zegt Farrell. “Voortaan is er zeker een plekje voor de THC-drankjes in alle winkels.”

THC Artikelen

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.